CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

jOm bOikOt facebook!!!

Tuesday, June 15, 2010
Sudah lama berita penghinaan Nabi Muhammad SAW di Facebook. Adakah umat Islam kita masih mengingatinya...Masihkah ada orang yang mengmbil berat??masihkah??Dan adakah oarang yang x tahu apa-apa langsung???Pada asalnya aku meragui yang Facebook lah dalangnya.Beginilah kisahnya secara ringkas. Seorang yang tidak diketahui identitinya telah mendaftarkan profil peribadi di Facebook dengan menamakan ‘Everybody Draw…….Day’. Hmm, aku juga terlalu sensitif nak ceritakan. 20 Mei dipilih sebagai tarikh mereka untuk tujuan itu. Berpuluh-puluh ribu orang kafir dan atheis menyertai profilnya. Bersempena ‘tarikh jahanam’ itu, ramai-ramai penyokongnya dalam Facebook akan mengedit dan melukis gambar penghinaan beramai-ramai dan hantar ke profil tersebut. Sungguh membencikan. Sehingga pada tarikh sehari sebelum 20 Mei, akaun peribadi si jahanam itu telah digodam dan di’hack’ sehingga tidak dapat di’access’ sendiri oleh pemegangnya. Barangkali orang yang memprotes tindakannya. Lantas, apa kaitannya dengan Facebook? Hah di sinilah Facebook memainkan peranan.Peranannya:

1.  Facebook melarang pengguna-pengguna akaun dari meletak gambar-gambar dan profil yang berunsurkan menyentuh sensitiviti agama, lucah dan sebagainya. Buktinya, lihat sahaja syarat-syarat mendaftar akaun Facebook (jika korang dapati tiada terdapat syarat tersebut, aku yakin dengan penuh iktiqad yang mereka sendiri telah hilangkannya). Namun, Facebook menghalalkan pula tindakan mereka menghina Islam ini. Aneh!!

2. Facebook mengehadkan jumlah friends dan fans bagi pengguna-pengguna percuma. Namun, yang anehnya profil si jahanam ini friendsnya sudah melebihi ratusan ribu tanpa perlu membuat akaun baru!!

3. Akaun si jahanam ini telah berjaya di’hack’ dan dihapuskan, namun dengan mudahnya Facebook mengembalikan semula profilnya siap beserta dengan jumlah friends yang ada tanpa mengubah sedikit pun data-data profilnya, malah Facebook berjaya mengesan penceroboh akaun si jahanam tersebut lalu menutup dan menghapuskan akaun Facebooknya…sungguh aneh!!

4. Banyak status-status mesej dari si jahanam ini yang berterima kasih kepada Facebook kerana banyak membantunya. Jelas terang lagi bersuluh!!!

Aku berpendapat pemilik akaun ini juga dari kalangan mereka. Yakni musuh Allah laknatullah yahudi penghuni neraka itu juga. Segalanya telah dirancang dengan sistematik. Mereka sengaja ingin melihat reaksi orang ramai, lebih-lebih lagi orang Islam di seluruh dunia yang keras menentang tindakan mereka yang terkutuk itu. Di samping melihat reaksi kita sebagai umat Islam yang membantah, mereka sajikan kita dengan hiburan-hiburan yang tak henti-henti. Inilah muslihat mereka! Disebabkan itu, lihat sahajalah berapa ramai umat Islam yang sanggup turun berdemonstrasi untuk membantah penghinaan itu. Berapa ramai yang betul-betul ambil berat penghinaan nabi? Berapa ramai yang sanggup mendelete akaun Facebook demi memboikot tindakan penghinaan tersebut? MALAH berapa ramai yang bahkan tahu tentang berita penghinaan ini????????!!!!!!!!

0 komen:

Post a Comment